top of page

Kjøpsvilkår

REGISTRERING

For å handle hos Mylamb.no må du ha leveringsadresse i Norge (med unntak av Svalbard og Jan Mayen) samt at du må registrere deg hos oss. Registreringen er gratis og uten forpliktelser om kjøp. Vi lagrer opplysningene på en sikker måte og opplysningene vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende. Ta godt vare på passordet ditt. Det er din egen sikkerhet slik at ikke uvedkommende skal misbruke din profil. Du bestemmer selv passord når du registrerer deg.

Mylamb kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år og forutsetter at du har en kredittkortavtale med din bank eller ditt kortselskap. 

BETALING

Vi må ha registrert innbetaling før vi behandler ordren. Du kan finne informasjon om de ulike betalingsmetodene lengre ned på denne siden.

VAREINFORMASJON

Mylamb.no gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. Mylamb.no tar allikevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse. Mylamb.no tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager. 

REGISTRERING

For å handle hos Mylamb.no må du ha leveringsadresse i Norge (med unntak av Svalbard og Jan Mayen) samt at du må registrere deg hos oss. Registreringen er gratis og uten forpliktelser om kjøp. Vi lagrer opplysningene på en sikker måte og opplysningene vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende. Ta godt vare på passordet ditt. Det er din egen sikkerhet slik at ikke uvedkommende skal misbruke din profil. Du bestemmer selv passord når du registrerer deg.

Mylamb kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år og forutsetter at du har en kredittkortavtale med din bank eller ditt kortselskap. 

Betalingsmetoder

Kreditt / Debit kort
PAYPAL

KJØPSVILKÅR

Om Mylamb.no
Selskapet har sitt sete i Oslo. Selskapets postadresse er Bjerregaards gate 51.
Ønsker du å komme i kontakt med oss kan du sende e-post til post@mylamb.no med ditt ærende og kontaktinformasjon så hører vi fra oss om kort tid.


Bestilling
Når du har fullført bestillingen sendes ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du informasjon om produkt(er), pris, fakturering og leveringsadresse.
Hvis det er noen feil i ordrebekreftelsen skal du kontakte oss umiddelbart via e-post til post@mylamb.no.


Levering
Våre normale leveransetider er 3 - 5 dager. 
Ved forsinket leveranse, (uten at vi har opplyst om lengre leveransetid) vennligst kontakt oss på e-post: post@mylamb.no.


Priser
Alle priser i butikken er oppgitt i NOK og inkluderer 25% moms.
Vi forbeholder oss retten til endre/justere priser forårsaket av prisendringer fra leverandør, feiltrykk i prislisten og feil priser p.g.a. gal informasjon.


Angrerett
Når du kjøper varer på internett har du som kunde 14 dager angrerett som gjelder fra det tidspunktet du har mottatt vare du har bestilt.

 

Når du bruker angreretten din:
Du må informere oss at du angrer. Beskjeden skal sendes via e-post til post@mylamb.no I e-posten må navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer samt hvilke produkt(er) returen gjelder for stå tydelig og klart.
Du bør returnere produktene til oss umiddelbart og innen angreretten går ut (lagstiftad 14 dager).
Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur, produktene bør derfor sendes godt pakket inn og i originalemballasje.
På refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke en sum som tilsvarer verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktet for brukt eller skadet produkt. Frakt refunderes ikke.

Angreretten gjelder ikke for:​

  • Skreddersydd produkt som er spesialtilpasset for deg eller som har tydelig personlig preg etter dine ønsker.

For mer om angrerettloven, se her.


Reklamasjon og klager
Alle produkter inspiseres før levering. Skulle produktet allikevel være skadet eller feilaktig sendt når det ankommer påtar vi oss i samsvar med gjeldende lovverk å rette opp feilen uten omkostninger.
Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en mangelfull vare.
Klagen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.

 

Hvordan du går fram ved reklamasjon
Eventuelle feil og mangler skal alltid rapporteres til post@mylamb.no der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen.
Hvis vi ikke klarer å rette opp feilen eller levere lignende produkt refunderer vi deg for det mangelfulle produktet i samsvar med gjeldende lovverk. Vi står for returfrakten for godkjente klager.
Vi forbeholder oss retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er skadet, er mangelfull eller lignende i samsvar med gjeldende lovverk. Ved reklamasjon følger vi norsk lov. Les mer her.


Ansvarsbegrensning
Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå p.g.a. produktet.
Vi tar ikke ansvar for forsinkelser/feil på grunn av omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak, redusert eller manglende levering fra leverandøren.
Videre påtas det ikke noe ansvar for endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av respektive leverandør og/eller andre faktorer utenfor vår kontroll.

 

Produktinformasjon
Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil i nettbutikken samt utsolgte produkter ved bestillingstidspunkt. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler det nøyaktige utseendet til produktene da en viss fargeforskjell kan forekomme avhengig av skjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å eksponere produktene så nøyaktig som mulig.

 

Informasjon om informasjonskapsler (Cookies)
I henhold til loven om elektronisk informasjon må besøkende på et nettsted bli opplyst om at cookies brukes. Informasjonen i cookie kan brukes til å spore brukerens surfing. Cookie er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å bli lagret på datamaskinen din for å gi tilgang til forskjellige funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din til å automatisk nekte cookies. Mer informasjon om cookies finner du her.

 

Personopplysninger
Ved å handle hos mylamb.no godtar du vår policy for databeskyttelse og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter ditt personlige personvern og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi vil aldri selge eller avsløre informasjonen din til tredjepart uten juridisk grunnlag.
Mylamb.no er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Din personlige informasjon blir behandlet av oss for å kunne håndtere bestillingen din, samt de gangene du har ønsket nyhetsbrev eller kampanjetilbud og for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
Nedenfor er et sammendrag av hvordan vi i samsvar med personopplysningsloven (GDPR) lagrer og behandler dine data.


Hva er personlig informasjon?
Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.


Hvilken informasjon lagrer vi?
For å håndtere bestillingen din og svare på spørsmål relatert til bestillingen din lagrer vi for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.
Din informasjon lagres så lenge vi har et juridisk grunnlag for å behandle informasjonen din, f.eks. for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en juridisk plikt i henhold til f.eks. regnskapsloven.


Rettslig grunnlag
I forbindelse med kjøp blir din personlige informasjon behandlet for å fullføre avtalen med deg.
Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser gjøres med ditt samtykke.


Hvilken informasjon deles og til hvilket formål?

  • Betalingsleverandør

Når du kjøper, deles informasjon med betalingsleverandøren vår. Det som er lagret er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.
Informasjonen lagres for å gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.
Betalingsleverandører vi bruker er: Stripe, Paypal.

  • Leveringsselskap

For å levere dine bestillinger og fullføre avtalen vår, må vi dele spesifikk informasjon med leveranseselskap. Det som deles med leveringsselskap er fornavn, etternavn og adresseinformasjon. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles for varsling.
Leveranseselskap vi jobber med er: Bring.

  • Nyhetsbrev

Hvis du har valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev vil fornavn, etternavn og e-postadresse bli delt med vår nyhetsbrevleverandør. Dette for å holde deg oppdatert med informasjon og tilbud i markedsføringsøyemed.
Vi bruker ShoutOut for å sende ut nyhetsbrev.

  • Innsynsretten

Du har rett til å motta utdrag av all informasjon som er tilgjengelig om deg hos oss. Utdrag leveres elektronisk i lesbart format.

  • Rett til rettelse

Du har rett til å be oss oppdatere feilaktig informasjon eller komplettere mangelfull informasjon.

  • Retten til å bli glemt

Du kan når som helst be om sletting av din personinformasjon.
Det er få unntak fra denne retten til å bli slettet, f.eks. om det må beholdes for at vi skal oppfylle en juridisk forpliktelse (i henhold til regnskapsloven).

  • Ansvarlig for databeskyttelse

Mylamb.no er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene blir fulgt.

  • Hvordan vi beskytter din personlige informasjon

Vi bruker HTTPS sikker tilgang til de fleste områdene på tjenestene våre; overføring av sensitiv betalingsinformasjon (f.eks. et kredittkortnummer) med våre spesielle kjøpsskjemaer er beskyttet av en industristandard SSL/TLS-kryptert forbindelse; og vi vedlikeholder regelmessig en PCI DSS-sertifisering (Payment Card Industry Data Security Standards)

Vi bruker ehandelsløsningen Wix, , som drives av Wix.com LTD (Se Wixs personvern her).


Endringer i de generelle vilkår og betingelser
Vi forbeholder oss retten til når som helst gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut online i nettbutikken. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.


Tvist og valg av lov
Ved tilfeller tvist ikke kan løses mellom selskapet og kunden kan du som kunde henvende deg til Forbrukerrådet. For innbyggere i et annet EU/EØS-land enn Norge kan klager sendes online via Forbruker Europa sin side.
Ved tvist følger vi avgjørelser fra Forbrukerrådet eller korresponderende tvistemålsorgan.
Tvister om tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk rett og lov.

BETALING

Vi må ha registrert innbetaling før vi behandler ordren. Du kan finne informasjon om de ulike betalingsmetodene lengre ned på denne siden.

VAREINFORMASJON

Mylamb.no gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. Mylamb.no tar allikevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse. Mylamb.no tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager. 

REGISTRERING

For å handle hos Mylamb.no må du ha leveringsadresse i Norge (med unntak av Svalbard og Jan Mayen) samt at du må registrere deg hos oss. Registreringen er gratis og uten forpliktelser om kjøp. Vi lagrer opplysningene på en sikker måte og opplysningene vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende. Ta godt vare på passordet ditt. Det er din egen sikkerhet slik at ikke uvedkommende skal misbruke din profil. Du bestemmer selv passord når du registrerer deg.

Mylamb kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år og forutsetter at du har en kredittkortavtale med din bank eller ditt kortselskap. 

Betalingsmetoder

Kredittkort / Debit kort
PAYPAL

Vipps

bottom of page